1. خانه
  2. بلاگ
  3. همه چیز در رابطه با شهرک سیمان تهران

همه چیز در رابطه با شهرک سیمان تهران

همه چیز در رابطه با شهرک سیمان تهران همه چیز در رابطه با شهرک سیمان تهران
0 ستاره
manager 31 فروردین 1401 0

شهرک سیمان تهران، توسط تعاونی مسکن کارخانه سیمان تهران به صورت خصوصی برای کارکنان این کارخانه طراحی و ساخته شد و در حال حاضر امکانات متعدد و منحصر به فردی را در اختیار ساکنین قرار داده است.

شهرک سیمان تهران

شهرک سیمان تهران یکی از شهرک های نوساز و مدرن استان تهران می باشد که برج های این شهرک به صورت انحصاری برای کارکنان کارخانه سیمان تهران و توسط تعاونی مسکن این شرکت راه اندازی شد. این شهرک که در قسمت شمالی اتوبان همت قرار گرفته، بر طبق استانداردهای مهندسی و همچنین معماری مدرن امروزی ساخته شده است.

یکی از دلایلی که این شهرک را به عنوان یکی از شهرک های برتر استان تهران می شناسند، مجاورت برج های آن با دریاچه چیتگر است به گونه ای که از طبقات بالای این برج ها می توان به راحتی منظره دریاچه چیتگر و طبیعت اطراف آن را مشاهده کرد. این شهرک دارای ۸ بلوک آپارتمانی می باشد که در هر بلوک ۸ الی ۹ طبقه واقع شده است. در مجموع می توان تعداد واحد های این شهرک انحصاری را ۳۲۰ واحد عنوان کرد.

شهرک سیمان تهران

دسترسی های شهرک سیمان تهران

شهرک سیمان تهران یکی از شهرک های نوساز این استان می باشد که به دلیل احداث آن در ارتفاعات، از آب و هوای بسیار معتدلی برخوردار است که این امر یکی از دلایل محبوبیت این برج ها می باشد. علاوه بر این دسترسی این شهرک به برخی از اتوبان های اصلی تهران نظیر اتوبان همت، آزادراه تهران کرج و همچنین بزرگراه حکیم موجب شد تا کارکنان برای خرید واحد های مسکونی این شهرک، مشتاق شوند. جنگل لتمان و همچنین آبشار تهران نیز از دیگر مناطق تفریحی هستند که دسترسی به آنها از طریق شهرک سیمان بسیار راحت می باشد.

از دیگر عواملی که خریداران را برای خرید واحد های برجهای سیمان مشتاق می سازد، نظم و نظافت بلوک های ساختمانی این شهرک است که به دلیل وجود سرایدار های شبانه روزی، حاصل می گردد. هر کدام از واحد های مسکونی شهرک کارخانه سیمان، دارای یک پارکینگ و انباری اختصاصی هستند. لازم به ذکر است که خیابان های این شهرک، کاملا مهندسی و استاندارد هستند به گونه ای که با پارک کردن خودرو ها در کنار آن ها، همچنان تردد سایر اتومبیل ها به راحتی انجام می گیرد. وجود راه پله های معمولی و راه پله های اضطراری را نیز می توان از دیگر برتری های برج های کارخانه سیمان دانست.

دسترسی های شهرک سیمان تهران

مزیت های برج های سیمان تهران

از بارز ترین مزیت های برج های واقع در شهرک سیمان تهران این است که ساکنین آن می توانند به راحتی به دریاچه و همچنین شهر تهران، دید کامل داشته باشند. این امر به دلیل اختلاف ارتفاع شمالی این شهرک با بافت جنوبی می باشد. احداث این شهرک در اتوبان همت، موجب ارزش گذاری واحد های مسکونی شده و همچنین آب و هوای پاکیزه و معتدل را نیز می توان از دیگر مزیت های این برج ها دانست. وجود فضا های سبز انحصاری و همچنین باغچه های زیبا در این شهرک و چشم انداز دلنشین به بوستان های جنگی و دریاچه چیتگر از مزیت های برجسته این شهرک می باشد که برج های آن را با سایر برج های اطراف، متمایز کرده است.

مشخصات فنی برج های سیمان تهران

همان طور که در مطالب پیشین عنوان کردیم، شهرک سیمان تهران، دارای ۸ برج مسکونی منحصر به فرد با ویو عالی و دلنواز می باشد که تعداد طبقات این برج ها بین ۸ طبقه یا ۹ طبقه، متغیر می باشد. در هر طبقه، ۴ واحد مسکونی قرار گرفته است که تعداد کل واحد های شهرک کارخانه سیمان تهران را به ۳۲۰ واحد می رساند و در هر واحد مسکونی سه اتاق خواب با متراژ استاندارد طراحی شده است. اسکلت بلوک های این شهرک کاملا از فلز بادوام و مخصوص ساخته شده اند که این امر توانایی و مقاومت بلوک ها را افزایش می دهد.

لازم به ذکر است که در هر بلوک از این شهرک، دو آسانسور برای رفت و آمد ساکنین وجود دارد و در طبقه اول، یک لابی مدرن و منحصر به فرد نیز طراحی شده است. توجه داشته باشید که یکی دیگر از مزیت های این برج ها، سیستم های امنیتی فوق العاده آن ها می باشد که می توان به سیستم اطفاء حریق اشاره کرد. سیستم اطفاء حریق برج های مسکونی سیمان به صورت کاملا اتوماتیک فعالیت می کند تا در صورت بروز آتش سوزی بتواند ساکنین را از آن مطلع سازد.

دسترسی شهرک سیمان به مجموعه تفریحی شهدای خلیج فارس

از دیگر دلایلی که موجب تمایز بین برج های شهرک سیمان تهران با سایر برج های مسکونی می شود، این است که این شهرک از نظر موقعیت مکانی به بزرگ ترین و منحصر به فرد ترین مجموعه تفریحی ایران بسیار نزدیک می باشد. مجموعه تفریحی شهدای خلیج فارس، از مجموعه های توریستی می باشد که از سه جزیره منحصر به فرد با امکانات تفریحی و رفاهی متنوع برخوردار است.

جزایر این مجموعه تفریحی که با نام های تنب کوچک، تنب بزرگ و ابوموسی نام دارند به ترتیب دارای مساحتی برابر 4000، 10000 و 13000 متر مربع می باشند که در هر کدام، امکانات منحصر به فردی نظیر پارک های آبی، فضای بازی کودکان، قایق های تفریحی، قایق های امداد و نجات، موزه آب و آب، باشگاه های بدنسازی، آبشار و بوستان جوانمردان و ... قرار گرفته است. موقعیت مکانی این مجموعه تفریحی با شهرک کارخانه سیمان، موجب ارزشمندی واحد های مسکونی این شهرک و محبوبیت آن ها شده است.

نتیجه گیری

شهرک سیمان تهران، از شهرک های نوین احداث شده در منطقه ۲۲ استان تهران می باشد که ویو عالی آن به دریاچه چیتگر، از بزرگ ترین مزیت های آن به حساب می آید. این شهرک دارای ۸ بلوک مسکونی و ۳۲۰ واحد سه خوابه می باشد و به اتوبان ها و بزرگراه های اصلی تهران و همچنین مجموعه های تفریحی و رفاهی، دسترسی دارد.

دیدگاه ها (0)

دیدگاه خود را بیان کنید